Barn i andra länder

 
Bild lånad från Google.
 
Får så ont i hjärtat när jag ser filmer eller reklamer från andra länder. När jag ser hur dåligt faktiskt folk har det och hur folk bor. De har inte tillgång till rent vatten, inte tillgång till mat, de bor i en hydda och de har inte råd att gå i skolan. Det är helt sjukt hur bra vi faktiskt har det i Sverige. Och de flesta av oss tänker inte ens på det. Vi är så bortskämda och klagar över att vi måste till skolan, att det är äcklig skolmat osv när det finns folk som inte ens får gå i en skola. Man ska vara glad och uppskatta det man faktiskt har och såklart försöka hjälpa andra som inte har samma möjligheter. När jag blir äldre ska jag fara iväg till ett fattigt land och hjälpa familjer att få ett bättre liv. Tänk på det när du har en dålig dag, det finns alltid de som har det sämre. Alla är lika mycket värda, va rädd om varandra♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0